FlyCap aizdevums veicinās Latvijas jaunuzņēma Supliful attīstību

Nauda tiks ieguldīta, lai nākamajā gadā desmitkāršotu apgrozījumu, un tas sasniegtu 50 miljonus dolāru.

 

"Līdz šim mēs esam piesaistījuši savam apgrozījumam un izaugsmei neraksturīgi maz investīciju - kopā 1,9 miljonus eiro. Lielākoties - no biznesa eņģeļiem Igaunijā. Esmu runājis ar ļoti daudziem iespējkapitāla fondiem, bet pašlaik lielākā daļa ir gatava ieguldīt tikai programmatūras biznesos. Neskatoties uz to, ka mums ir ļoti līdzīgs izaugsmes temps, neesam spējuši ieinteresēt iespējkapitāla investorus. Taču nākamgad ir plānota desmitkārtīga uzņēmuma izaugsme. Mums ir nepieciešams finansējums, kas palīdzētu sasniegt mūsu mērķus," saka uzņēmuma "Supliful" līdzdibinātājs Mārtiņš Lasmanis.

 
 

2021. gadā "Supliful" apgrozīja 200 000 dolāru. 2022. gadā apgrozījums sasniedz 800 000 dolāru. Bet šo gadu uzņēmums plāno noslēgt ar apgrozījumu aptuveni 5 miljonu dolāru apmērā. "Supliful" ne reizi nav novērtēts, tāpēc tā vērtība nav zināma. Iepriekš investīcijas ir saņemtas tā saucamajā "safe note" formā. Tas nozīmē vienošanos starp jaunuzņēmumu un investoru, ka investors kaut kad nākotnē varēs iegādāties uzņēmuma daļas un par labāku cenu salīdzinājumā ar to, kas tobrīd tiks piedāvāta citiem investoriem.

 
 

Mezanīna aizdevuma sauc arī par maznodrošinātu aizdevumu. Salīdzinot ar banku kredītu, mezanīna finansējuma izsniedzēji neprasa nodrošinājumu nekustamo īpašumu vai citu likvīdu aktīvu formā. Attiecīgi šādu kredītu risks ir augstāks kā parastam kredītam, kas arī atspoguļojas augstākos kredītu procentos. Taču M. Lasmanis uzsver, ka priekšrocība ir fakts, ka nav jāizsniedz uzņēmuma daļas apmaiņā pret aizdevumu. Turklāt var turpināt iesākot investoru piesaistes procesu.

 
 

""FlyCap" izlēma finansēt "Supliful", jo tas ir strauji augošs IT uzņēmums. To vada profesionāla un ļoti strādīga komanda. Tāpat arī svarīgi ir tas, ka "Supliful" ir sasniedzis tādu attīstības fāzi, kurā spētu strādāt ar peļņu, bet turpmākās straujās attīstības vārdā fokuss nākamajā gadā arī varētu nebūt peļņas maksimizēšana. "FlyCap" arī saskata lielas izaugsmes iespējas šajā nozarē, ko mēs saucam par radītāju ekonomiku ("creator economy" - angļu val.), kad jebkurš cilvēks no nulles var kļūt par nozīmīgu satura ražotāju sociālajos medijos, kā arī pārdot dažādus produktus ar paša izdomātu prečuzīmi, un darīt to veiksmīgi. Mēs saskatam lielas perspektīves šajā virzienā," saka "FlyCap" partneris Jānis Skutelis.